Kyyyyligt!

Det är kallt här. Jag funderar på att kila till sängs. Fast jag kom på att det funkar inte, jag har ju en tvätt i källaren som ska hängas upp senare.
En varmblodig karl hade inte varit fel att dela säng med..
Nä, nu ska jag tvinga Blunder komma hit å slänga en massa stenar i ögonen på mig.
Eller jag ska iallafall lägga mig i sängen å länga efter helg! Notera lite funderingar å tankar, minnen å lite till. Hoppas nu inte datorn brinner upp bara. Pju.. Nene, undra när tvätten är klar. Undra om katten är dammalergiker. Hon nyser ibland.

Ska lyssna på konstig musik också, sån musik som får mig att bli konstig å bara längta iväga mitt liv.
Nu har jag redan börjat spana i musiken på Spotify. Jösses!

Huh! Jag längtar alldeles för mycket. Dum som jag är. Det blir inte bättre än såhär. Men det blir snart annorlunda, snart. Alldeles strax. Hoppas jag.
Men vad ska jag göra? Det är långt iväga. Jag får vänta. Aaahh, nej Anna. Inte vänta! Du har väntat tillräckligt i ditt liv! Ja, det har jag. Jag satt hemma hela helgerna å väntade på att Henrik skulle höra av sig när jag visste att han inte skulle göra det. Hela tiden väntade jag på honom. I onödan.
Jag ska inte vänta längre, jag ska inte längta mer. Jag ska skaffa mig ett passhelvete å fly landet till hösten. Hur låter det? Som en finfin idé. Ingen resekamrat än, men det fixar sig väl. Annars får jag väl åka själv. Det klarar man väl.
Jag ska bara finna mig tiden att skaffa mig ett pass, det sägs att det är lång väntetid på dendära saken. Det bästa hade varit om jag hade kunnat fixa allt nästa vecka, då har jag en bil jag kan köra en massa med. Henrik ska ju till fjällen på lördag.

Jag kan ändå inte låta bli att längta. Längta på något som jag hoppas på.

Nä, nu ska jag ner till tvätten sen kila till sängs. Antagligen med datorn bredvid mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0