Ledig vecka nummer 2 + Råbelövs Godsförvaltning

Nu minsan har jobbet dragit igång.
Men först ite skriveri om min lediga vecka nummer 2.
Henrik tog studenten Fredagen den 13 Juni, och allt gick bra den dagen även om det är en olycksdag.
Jag körde på honom, till och från fester den veckan OCH jag slappade attans.

I Söndags känndes det lite galet att börja jobba dagen efter igen efter 2 veckors ledigt.
Men allt gick vääääääääldans bra. Gödsla, ströa, medicinera, flytta grisar (suggor, gyltor, små grisar) till och från olika stallar till andra. Äta mat, äta mat och äta mat. Sen på allt igen. Inte nog med alla dom små sööööööööta grisarna, dom som är bara några dagar gammla :) Mummi, jag vill HA! Jag har hittat min gris-älskling, men jag gömde vilken box den stackaren var i. Så jag får nog hitta mig en ny. Men det är nog inga problem, alla är guuuuda söta :)
Sletet som attan idag och är mega trött. Jag sover väldigt, väldigt gott om nätterna sen jag började jobba :) Jag älskar att jobba.


Nu är det fotboll på teve iaf och jag kan säga att Sverige förlorar, igen!



Film dags iaf, tills jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0