Naturreservat Skinsagylet


Idag var jag och Allis vid Skinsagylet, se hur fina vi var när vi kom dit vi skulle :)
Vi gick och gick och gick, skogen tog aldrig slut. Vi stötte på några nedfallna träd som stormarna tagit ner i sin kraft.
 

När vi hade gått en stund kom vi till en "korsning", där fanns en skylt och en stolpe med en massa små skyltar på.
   

Sedan bar det ännu mer uppåt, mot utkiken.
Upp, upp, upp. Blött var det också, nog för att jag gick med mina tofflor också. Tjohoo!
Och ännu mer nedfallna träd, och ett stort kalhygge som en storm för något år sen fixade. Tyckte Allis skulle sitta på den fina "bänken" vid skyltarna också, så se hur det blev!
   

Efter korsningen följde jag de blå pinnarna. Blå, blå, blå pinnar hela vägen upp till utkiken. Tillslut såg det ut som på bild 2. En liten fin stig, i gräs!
 



     
Mitt mål är nått


Väl uppe på utkiken så såg man till Mörrum, eller Mörrums bruk iaf. Man kunde även grilla på toppen.
 

Påväg ner var det nedförsbacke, hela vägen. Hela hela vägen. Tjoho. Och regnet hade gjort stigen till en liten bäck, som blev större och större :) Solen kikade fram också, lite grann.
       

Solen kikade fram också.

Precis innan bilen så gick man ut genom en gammal grindsöppning. Se där.


De var min runda i skogen idag! Nu ska jag laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0